Blogolj!
Robbie Williams az új Elvis Presley?

Robbie Williams az új Elvis Presley?

2019.12.07. | blogstar

Robbie Williams utolérte Elvis Presley-t, mint a brit albumeladási lista történetének legsikeresebb szólóelőadója, miután a közelmúltban megjelent karácsonyi lemezének köszönhetően a 13. listavezető albumát is sikerült elkönyvelnie.

Tovább
26 év után újra Budapesten koncertezik az Aerosmith

26 év után újra Budapesten koncertezik az Aerosmith

Tovább
A Sziget lett az angolok kedvenc külföldi fesztiválja

A Sziget lett az angolok kedvenc külföldi fesztiválja

Tovább

Ma 70 éves az elektronikus popzene atyja, Jean-Michel Jarre

2018.08.24.
Ragnar Volarus

Ma hetvenéves Jean-Michel Jarre, az elektronikus popzene egyik úttörője, legkreatívabb és legnagyobb hatású alakja, aki monumentális koncertjeivel a Rekordok Könyvébe is bekerült. 

Fotó: Courtesy Marc Tso

Jarre Lyonban született, és volt kitől örökölnie zenei tehetségét, hiszen apja a többszörös Oscar-díjas filmzeneszerző Maurice Jarre, akinek nevéhez fűződik többek között a Doktor Zsivágó kísérőzenéje. Persze túl sokáig nem élvezhette apja társaságát, mindössze ötéves volt, amikor szülei elváltak, és apja Amerikába költözött, ő viszont édesanyjával Franciaországban maradt.

Egészen kiskorától tanult zongorázni, nagy hatással volt rá a dzsessz és a modern klasszikus zene, különösen Sztravinszkij Tavaszi áldozata. Tinédzserként egy rockegyüttesben is gitározott, de édesanyja ezt nem nézte jó szemmel, szerinte rossz hatással volt fia tanulmányi előmenetelére, ezért elkobozta a hangszereit. Jean-Michel a párizsi konzervatóriumban klasszikus zenét tanult, de egyre inkább vonzotta a kísérletezés, és szerencséjére hamarosan az elektronikus zene prófétája, Pierre Schaeffer francia zeneszerző tanítványa lett. Megismerkedett a szintetizátorral - ami akkoriban még igazi kuriózumnak számított -, és kis lakásának konyhájában stúdiót alakított ki és innen már nem volt visszaút. 

Első kislemeze 1971-ben, első albuma a következő évben jelent meg. Már fiatalon írt dalokat francia sztárok, köztük Francoise Hardy számára, film- és színházi zenéket komponált, többek közt az Égő pajták című 1973-as Alain Delon filmhez, s ő a legfiatalabb zeneszerző, akinek művét - egy elektroakusztikus kompozíciót - bemutatták a párizsi operaházban.

1976-ban megjelent a saját stúdiójában rögzített, hat tételből álló Oxygene című lemeze, amely szerkezetével és hangszerelési formáival, a visszhangok és szokatlan hanghatásai révén teljesen forradalminak számított. Mi sem természetesebb, hogy a nagyon merész anyagot több nagy kiadó nem is volt hajlandó megjelentetni. Így végül egy vállalkozó kedvű kis cég 50 ezer példányt nyomott belőle, de ma már tudjuk, hogy ez nagyon kevés volt. Az albumból összességében végül 15 millió példány kelt el, minden idők legsikeresebb francia lemezei közé tartozik, a 4. tétel az angol slágerlistán a negyedik helyig jutott.

Az 1978-as Equinoxe albumon már saját fejlesztésű hangszerit is használta, így a hangzás még dinamikusabb és ritmusosabb lett, de a 1981-es Magnetic Fields című lemez is felejthetetlenre sikerült. E három klasszikus Jarre-lemezen a hangzás erőssége, hogy a hosszan kitartott, lebegő szintetizátor-futamok folyamába jól dúdolható melódiák úsznak be.

Ezután a kísérletezés korszaka következett. 1983-as Music for Supermarkets című alkotásából mindössze egy példányt nyomtak, amely egy aukción 10 ezer dollárért kelt el. Az 1984-es Zoolookon különféle nyelvű, köztük magyar beszédfoszlányokból kreált zenét, az 1988-as Revolutions Jarre "forradalmian" eklektikus arcát mutatta szimfonikus, indusztriális és etnodzsesszes beütésű szerzeményekkel. A kilencvenes években az aktuális tánczenei irányzatok zenéjébe emelésével próbálkozott, de hamar kiderült: ez nem az ő terepe. Ami nem is meglepő, hiszen Jarre zenéje mindig is kifinomult volt, ellentétben a 90-es évek zenéivel.

2000-ben viszont újat húzott és megjelent első vokális albuma, a Métamorphoses (Átváltozás) és a kiváló zenész azóta sem henyéléssel tölti mindennapjait. Azóta is mintegy féltucatnyi albuma látott napvilágot, a 2015-ös, kétrészes Electronicán olyan előadókkal dolgozott együtt, mint Pete Townshend, a Tangerine Dream, Laurie Anderson, John Carpenter, a Pet Shop Boys, Gary Numan, Hans Zimmer, Cyndi Lauper. Két éve az Oxygene harmadik részével lepte meg rajongóit (az 1976-os album folytatása 1997-ben született meg), eddigi utolsó lemeze tavaly Radiophonie vol. 9 címmel jelent meg.

Jarre monumentális szabadtéri koncertjeiről is ismert, ezeken lézershow-val, holografikus hatású vetítésekkel olyan látványvilágot teremt, amelyet szerte a világon páratlannak tartanak. Fellépett a gizai piramisoknál és Athénban az Akropolisz lábánál, a kínai Nagy Fal tövében, a karthágói amfiteátrumban és a párizsi Eiffel-torony előtt, a környezetet és az épületeket is látványelemként alkalmazva. 1979-ben a párizsi Concorde téren egymillió néző gyűlt össze fellépésére, 1990-ben ugyancsak a francia fővárosban egy gigantikus méretű piramis színpadon 2,5 millió embert szórakoztatott. Eddigi - és minden idők - legnagyobb koncertjét 1997-ben Moszkva 850. születésnapján adta három és fél millió néző előtt, amivel természetesen bekerült a Rekordok Könyvébe.

Amit még szeretni lehet benne, hogy abszolút nincsenek sztárallűrjei. Egy interjúban megkérdezték tőle, milyen érzés, hogy sok elektronikus zenész legendaként tekint rá, amire azt válaszolta, hogy nagyon megtisztelő, de szerinte már túlnőttek rajta, inkább ő tud ösztönzést meríteni a Chemical Brothers vagy az Orb munkáiból.

JMJ, ahogy a gallok emlegetik, 1995 óta a francia Becsületrend lovagi címének, 2011 óta tiszti rendjelének büszke tulajdonosa. Több mint 80 millió lemeze kelt el szerte a világon, és számos kitüntetés mellett háromszor kapott Grammy-díjat a new age kategóriában. Az UNESCO jószolgálati nagykövete, akit komolyan aggaszt bolygónk jövője. 2013 júniusában a Szerzői Jogkezelők Nemzetközi Szövetségének (CISAC) elnökévé választották.

Több házasságon, váláson is túl van, társa volt többek közt Charlotte Rampling, Isabelle Adjani és Anne Parillaud színésznő, és három gyermeke van.

Jean-Michel Jarre Magyarországon is nagy népszerűségnek örvend, a zenéire komponált fénykoncertek több százszor voltak láthatóak a Lézerszínházban. 1993-as Chronologie című albumát a Népstadionban mutatta be, az Oxygene 7-13 bemutató koncertjét 1997-ben a Budapest Sportcsarnokban láthatta a magyar közönség. A francia világsztár 2008-ban és 2010-ben a Sportarénában, 2009-ben Debrecenben bűvölte el show-jával a hazai rajongókat. Legutóbbi, 2016-os budapesti fellépésén a jól ismert klasszikus számok mellett akkor legújabb, sztárok közreműködésével született Electronica című lemezéről mutatott be tételeket és az általa fejlesztett látványos hangszeren, a lézerhárfán is előhívott dallamokat a közönség lelkes tetszésére.

Most pedig napokon belül (2018. szeptember 14.) megjelenik egy Best of válogatás Planet Jarre - 50 years of Music címmel, amin a mester 41 száma található meg újrakeverve, és ebből a 41-ből négy új szerzemény lesz. Rajongóknak kihagyhatatlan.

Curtis kábítószer problémái miatt bomlott fel a legsikeresebb magyar duó

2018.08.23.
Kecskés István

Döbbenetes hírt jelentett be Majka a szegedi koncertjén, majd ezt követően a Facebookon: Curtis kábítószerproblémákkal küzd, ezért nem lépnek fel többet közösen.

Folyamatosan csúcsokat döntött a páros, amely a „Belehalok” hat évvel ezelőtti berobbanásával érte el első átütő sikerét. A dal ötvenmillió feletti youtube megtekintése önmagáért beszél. Ezt számos siker követte, de nemcsak a videómegosztó oldalon, hanema a koncerteken is, hiszen a páros megtöltött számos fesztivált, de a Papp László Budapest Sportarénát is, sőt nem rég jegyeladási rekordot döntött a csapat a Budapest Parkban. 

Az index beszámolója szerint a szegedi koncerten Majka elmondta, hogy majdnem lemondták a fellépést Curtis drogproblémái miatt, de végül vállalta a fellépést. Ellentétben ezzel Győrben nem léptek színpadra, amit akkor áramkimaradással magyaráztak. 

Curtis problémáival kapcsolatban korábban is jelent meg cikk, de Majka bejelentése ezzel együtt is váratlan volt. 

Ezzel együtt érdekes, hogy már a kora reggeli órákban újpesti vezérszurkolók – Curtis, azaz Széki Attila korábban lila-fehérben futballozott – ajánlották fel a segítségüket a reppernek.

UPDATE CURTIS MEGSZÓLALT AZ ÜGYBEN:

 

A színpadon esett össze Marilyn Manson

2018.08.21.
Ragnar Volarus

Az elmúlt évek és napjaink egyik legextrémebb zenei figurája - bár mostanában kevesebbet szerepel a rivaldafényben - Marilyn Manson és zenekara Houstonban lépett fel Rob Zombie társaságában. Többek szerint már a fellépés előtt látszott, hogy kifejezetten rossz napot fogott ki, állítólag nem érezte jól magát és a fotósoknak is megtiltotta, hogy képeket készítsenek róla a zenekari árokból. Teszem hozzá, sok különbség nincs a jó napot kifogó, és a rossz formában lévő Manson között.

Mindenesetre nekifogott a koncertnek, és elérkezett a Sweet Dreams feldolgozás, ami nem úgy alakult, ahogy tervezte: 


A koncert természetesen félbeszakadt, Manson hőgutára panaszkodott, majd levonult. Nélküle értelemszerűen nem nagyon volt értelme folytatni, elvégre ez az egész róla szól. Nem ez az első eset, hogy Manson nem fejez be egy bulit, az év elején egy Long Island-i koncertet szakított félbe idegösszeomlás miatt, tavaly októberben meg magára rántott egy színpadi elemet ami a fejér esett, és emiatt nem ment a zenélés neki. Utóbbiról itt a videó:

Fotó: Billboard

Címkék: Marilyn Manson

Meghalt a soul királynője

2018.08.16.
Dorogi László

Aretha Franklin hosszas betegség után, 76 éves korában hunyt el Detroithoz közeli otthonában.

Néhány napja a Blogstar is beszámolt arról, hogy válságos az állapota Aretha Franklinnek. A soul királynőjének egészsége már évekkel ezelőtt megromlott, 2010-ben diagnosztizáltak nála rákot, tavaly vonult vissza a nyilvános szerepléstől. Egész életében küzdött az egészségi állapotával, sokat dohányzott és az alkohollal is meggyűlt a baja, ennek ellenére mindig pozitív kisugárzással állt színpadra. 2017 augusztusában lépett utoljára nagyközönség elé, de szervezete már akkor is gyenge volt, a koncerten kiszáradással küzdött.


Aretha Franklin a blues zene bölcsőjének számító Memphisben született egy híres baptista lelkész lányaként, gyerekkorában templomi kórusban kezdett énekelni, később kezdett érdeklődni a világ zenéi iránt. 24 éves volt, amikor szerződtette az Atlantic Records, ekkor kezdődött el páratlan pályafutása. Karrierje során 44 Garammy-jelölést kapott, amelyből 18-at meg is nyert, érdekesség, hogy 1968 és 1975 között minden évben ő nyerte meg a rythm and blues kategóriát. 112 dala került fel a Billboard slágerlistáira, az R&B slágerlista élére pedig hússzor férkőzött fel. Utolsó stúdiólemeze tavaly jelent meg A Brand New Me címmel, ez volt sorozatban a 42. albuma, az első 1956-ban jelent meg Songs of Faith címmel.


Aretha Franklin nem csak énekesnő, de emberjogi harcos is volt, küzdött a feketék és a nők egyenjogúságáért, Respect című dalát a mai napig használják a feminista mozgalmak. Három elnök beiktatásán énekelt az Egyesült Államokban, ő volt az első nő, akit beiktattak a Rock and Roll Hírességek Csarnokába, de többször énekelte a nemzeti himnuszt is különböző sportrendezvényeken.

Címkék: Blues, R&B, Soul

60 éves a Popnagyi, Madonna

2018.08.16.
Ragnar Volarus

A mai napon hatvanéves a popzene botrányhősnője - most már botránynagyija - Madonna. Aki amellett, hogy zenéjével is lenyűgözte a világot, legalább ugyanennyiszer botrányaival is a címlapokra került. A hétszeres Grammy-díjas énekesnő életmódjáról, provokatív színpadi fellépéseiről és klipjeiről - gondoljunk csak a Like a prayer-re - sokszor többet cikkeztek, mint zenei teljesítményéről, de Madonna Louise Ciccone nem az a fajta, aki ettől zavarba jött. 

"Kemény vagyok, ambiciózus, és pontosan tudom, mit akarok. Ha közben szajha leszek, az is belefér." 

Fotó: Kevin Mazur/Getty Images for MDNA SKIN

Az énekesnő 1958-ban látta meg a napvilágot a Michigan állambeli Bay Cityben, Madonna Louise Ciccone néven. Szülei olasz származásúak voltak. Apja, Tony Ciccone a Chrysler mérnöke, felesége, Madonna Fortin táncosnő volt. Az énekesnő ötévesen veszítette el édesanyját, apja ekkor több házvezetőnő segítségével igyekezett kordában tartani hat gyermekét. Végül az egyik házvezetőnőt, Joan Gustafsont, oltár elé is vezette. A gyerekek viszont nem hazudtolták meg olasz vérüket, lázadoztak, és Madonna - bár az átlagnál jobb tanuló volt - szigorú mostohájával szembeni nem titkolt ellenszenvét botrányos iskolai viselkedésével mutatta ki. A szünetekben a folyosón cigánykereket hányt és fejjel lefelé lógott a mászókákról, hogy a fiúk láthassák fehérneműjét.

Mindezek ellenére felvételt nyert a Michigani Egyetemre, de 1978-ban otthagyta az iskolapadot és New Yorkba költözött. Ő híres akart lenni. 1982-ben eláírta első szerződését a Sire Recordsszal, és kiadta első kislemezét, az Everybodyt, majd Burning Up című dalát. Harmadik felvétele, a Holiday pedig bekerült a nemzetközi slágerlisták élmezőnyébe. 1983-ban jelent meg első albuma, a Madonna. Disszonáns hangzásvilágú zenéjében felhasználta a diszkózene elemeit, az akkor újdonságnak számító Linn-féle dobgépet, szintetizátort. A korong Borderline című nótája bekerült a slágerlisták első tíz dala közé.

Miközben a Lucky Star a negyedik helyre kúszott fel, Madonna a filmvásznon is elkezdett szerepelni, és 1985-ben forgatni kezdte a Kétségbeesve keresem Susant című filmjét. Második albuma a Like a Virgin 1984 végén került a boltokba, és 21 millió példányt adtak el belőle. A címadó dal hat hétre meghódította a listák csúcsát. Ezzel pedig Madonna végérvényesen nemzetközi sztár lett, híre szélviharként söpört végig a világon.

A következő dal a Material Girl volt ami felforgatta a slágerlistákat, ezután pedig elkerülhetetlen volt a koncertkörút, amit a Beastie Boys társaságában kezdett meg az énekesnő. 1985-ben a Crazy for You tört a listák élére, és ekkor került elő egy hat évvel azelőtt forgatott erotikus drámája, ráadásul a Playboy és a Penthouse is közölt róla korábban készült ruhátlan fotókat. Azonban ez sem tudott ártani - sőt -az akkor már rettentően népszerű Madonnának. Tizenévesek milliói rajongtak érte, utánozták öltözködését, sminkjét, vásárolták lemezeit. Még ugyanebben az évben Sean Penn felesége lett, de viharos kapcsolatuk 1989-ben válással ért véget.

1986-ban Patrick Leonarddal kezdett együtt dolgozni, aki a nyolcvanas években született slágerei többségének társszerzője volt, többek között a Live to Tellnek is. A megelőző két albumánál összetettebb hangzásvilágú True Blue minden szempontból hatalmas sikert aratott, Amerikában és az Egyesült Királyságban is a listák élére került, és csak az Egyesült Államokban 5 millió példány fogyott belőle. A Papa Don't Preach Madonna negyedik száma, amely az Egyesült Államokban a Billboard 100-as listán az első helyig jutott. Miközben zenei karrierje szárnyalt, Sanghaji meglepetés című komédiáját hatalmas bukásként értékelték a kritikusok.

1987-ben újabb dala, az Open Your Heart tört az élre. Ugyanebben az évben láthatta a közönség a mozipénztáraknál szégyenletes bukást szenvedett Ki ez a lány? című filmjét. 1989 tavaszán dobta piacra legnagyobb hatású albumát a Like a Prayert, amely a rock, a pop és a dance elemeit ötvözi, rajta három Top Ten Hit dallal: Express Yourself, Cherish, Keep It Together. 1990-et a Blonde Ambition turnéval töltötte, valamint a Dick Tracy című krimi forgatásával, a rendezői székben Warren Beatty ült.

1992-ben látott napvilágot Sex című könyve, amely több száz erotikus képet tartalmazott az énekesnőről, de felbukkant a könyv lapjain Isabella Rossellini, Naomi Campbell és Vanilla Ice is. Megkapta a szexuális botrányhősnő "címet", de ez semmitől sem tartotta vissza. Erotica albuma több mint kétmillió példányban fogyott el. Két évvel később jelent meg Bedtime Stories című albuma, amely háromszoros platinalemez lett az Egyesült Államokban. Ebben a gyűjteményben szerepelt legnagyobb sikere, a Take a Bow.

1995-ben alig észrevehetően arculatot váltott, de ennek is oka volt. Nagyon szerette volna megszerezni  Andrew Lloyd Webber Evita című musicaljének címszerepét. Ez végül olyannyira jól sikerült, hogy teljesítményéért 1997-ben Golden Globe-díjat kapott. A forgatás befejezésekor jelentette be terhességét első gyermekével. 2000-ben született meg második gyermeke Guy Ritchie filmrendezőtől. A Halj meg máskor című James Bond-film címadó dala, a Die Another Day 2002 egyik legsikeresebb felvétele volt.

2005-ben a Confessions on a Dance Floor lemezzel visszatért a dance műfajához, majd 2008-ban következett a Hard Candy, amelyről egyetlen dal, a 4 minutes került az első öt közé. Albumát a 2009 szeptemberében befejezett Sticky & Sweet turnéval támogatta meg, amelynek során Budapestre is ellátogatott. Egy hónappal később elvált Ritchie-től.

2012-ben vehették a kezükbe rajongói tizenkettedik stúdióalbumát MDNA címmel. Az album népszerűsítéséről a Super Bowl szünetében sugárzott fellépése gondoskodott. A gyűjtemény Give Me All Your Luvin' című dalán Nicki Minaj és M.I.A. is közreműködött. 2015-ben a Rebel Heart albumon olyan producereket vonultatott fel, mint Diplo, Avicii és Kanye West. 2016 októberében átvehette a Billboard Woman of the Year díját.

Most elérve a hatvan éves kort, 350 millió eladott lemezzel a háta mögött, úgy látszik, egy kis szünetet tart, hogy több időt tölthessen négy örökbefogadott gyermekével. Közben adományokat gyűjt a Malawiban élő árvák és más kiszolgáltatott helyzetű gyermekek támogatására.

Isten éltesse sokáig Madonnát! Ha Tina Turner a Rocknagyi, akkor mostantól Madonna nyugodtan lehet a Popnagyi. 

Címkék: Madonna, Pop

Koncert közben akarták megkéselni Pásztor Annát

Koncert közben akarták megkéselni Pásztor Annát, az Anna & the Barbies énekesnőjét a Budapest Parkban. A késsel felfegyverkezett férfit - aki a cipőjében csempészte be a pengét - a biztonságiak kiszúrták a tömegben, majd átadták a rendőrségnek. 

Fotó: Facebook

Szerencsére az együttes menedzsere már a buli előtt értesítette a hely biztonsági embereit, akik fotót is kaptak a zaklatóról. Az elmebeteg "rajongó" már hosszú ideje bombázta Pásztor Annát szerelmes üzeneteivel, majd fenyegetéseivel. Erről az énekesnő a lenti Facebook-videóban mesél. 

"Körülbelül egy éven keresztül írogatott nekem, hogy mennyire szeret, és hogy a szerelmét így fogja beteljesíteni"

– mondja a videóban a művésznő, aki kérte a férfit, hogy hagyja békén, de az nem szállt le róla. A zaklató azután sem állt le, hogy Pásztor Anna letiltotta őt, és még négy másik profilról jelentkezett nála. Az énekesnő összesen 196 oldalnyi levelet kapott a férfitól, aki többek között azzal fenyegette őt, hogy egymás után öli meg a családja és a zenekara tagjait.

A koncertre késsel érkező férfit a fényképe alapján szúrták ki a Budapest Park biztonsági emberei csaknem ötezer néző között, majd átadták a rendőröknek, akik 72 órára őrizetbe vették. Ám - ahogy azt Pásztor Anna a videóban elmondja -, ennél többet nem tehetnek. Sajnos amíg nem folyik vér, addig ez a maximum amit megtehet a rendőrség. 

A koncerten egyébként ebből az egészből semmit nem lehetett érzékelni. Anna és az egész zenekar saját állítása szerint is az év egyik legjobb bulijának nevezte a fellépést. Mivel személyesen is ott voltam, bátran kijelenthetem, tényleg pazar volt a műsor, amiért ezúton is jár a köszönet.

Az Index megkereste Kólya Dánielt, a Budapest Park ügyvezető igazgatóját is, aki elmondta, hogy a férfit az Anna & the Barbies fellépése alatt, a koncert első felében, fogták el a biztonságiak. A kisméretű kést a cipőjébe rejtve hozta be.

"A zenekartól előzetesen kaptunk fotót a fenyegetőről, amit mi sokszorosítottunk, és kiosztottunk a biztonsági szolgálat minden ügyeletben lévő tagjának. A teljes szolgálatban lévő biztonsági személyzet részt vett a keresésben. Előzőleg pedig értesítettük a IX. kerületi rendőrkapitányságot, akik a Budapest Park környékén járőröztek."

Kólya közlése szerint a férfit 22 óra körül vitték el a rendőrök, addig a biztonsági szolgálat őrizte a fenyegetőt, aki egyébként érvényes belépőjeggyel tartózkodott a koncert helyszínén, és végig együttműködő magatartást tanúsított. 

A Budapest Park tehát jól vizsgázott. Az előírások szerint sajnos nincs lehetőségük ruházat átvizsgálásra vagy személyi motozásra, így ennél szigorúbban, mint ahogy most működnek (fémdetektor, táskák átnézése) nincs módjuk fellépni. 

Csillag az égben - Orbán József

2018.07.30.
Ragnar Volarus

Hosszú, súlyos betegség után meghalt Orbán József, a 100 Folk Celsius frontembere, jelentette be Littvay Imre zenekarvezető. 

Fotó: MTI

Orbán József 1943. március elsején született Pinkamindszenten. A legendás 100 Folk Celsiust 1976 nyarán alapította Littvay Imrével, Balla Gáborral és Somogyi Tiborral. A zenekar a kezdetektől kezdve country és bluegrass dalokat írt, és soha nem is tagadta meg ezt a stílust, nem ült fel a divatvonatra. Orbán a kezdetektől zeneszerzője és dalszövegírója volt a zenekarnak. 

A zenekar első, 100 Folk Celsius című nagylemeze 1982-ben jelent meg, 70 000 példányban kelt el és szinte rögtön aranylemez lett. A nagy durranás mégis az 1984-ben megjelent harmadik lemezük, és egyben első gyereklemezük, a Paff, a Bűvös Sárkány volt, amely arany-, majd platinalemez lett és 300 000 példányt adtak el belőle. Három évvel később, 1987-ben elnyerték a a Magyar Rádió eMeRTon díját is.

A zenekar sohasem lehetett próféta a saját hazájában, mert miközben az Egyesült Államokban rangos country fesztiválokon játszottak, és több sikeres turnét is lebonyolítottak, itthon sosem sikerült a nagy áttörés, megmaradtak a köztudatban mint gyerekdalokat játszó zenekar.

A 100 Folk Celsius legutóbbi albuma 2017-ben jelent meg az Omega fennállásának 55-ik évfordulójárára készítették el az Omega Country-t. A zenekart elkísérték a jubileumi turnéjuk pár állomására is, itt azonban Orbán Józsefet betegsége miatt a zenekarban korábban megforduló Heilig Gábor helyettesítette.

Evanescence - Synthesis

2018.07.02.
Ragnar Volarus

A kétszeres Grammy-díjas, alt-metalt szimfonikus rockkal ötvöző Evanescence érdekes kísérletet hajtott végre ezen a lemezen. Merthogy az albumon helyet kapott sok régebbi, most újragondolt sláger, illetve két új szerzemény is született. A nagyzenekari hangszerelés és elektronika kombinációja, kiegészülve Amy Lee virtuóz zongorázásával és hangjával, valami teljesen szokatlan, ugyanakkor egészen varázslatos atmoszférát teremt.

Az Evanescence dalszerző-énekesnője és zongoristája Amy Lee, a basszusgitáros Tim McCord, a dobos Will Hunt, a gitáros-vokalista Troy McLawhorn és Jen Majura turnézott is már a lemezzel, ahol 28 tagú zenekarral és elektronikus megoldásokkal kényeztették rajongóikat. 

“Amy Lee a goth-rockerből valódi opera dívává vált.” – olvasható a Variety magazin hasábjain.

Az albumon a teljes szimfonikus zenekar David Campbell karmester és zeneszerző irányításával ráerősítenek a csapat klasszikus zenei gyökereire, az elektronikus zenei megoldásokért pedig az együttes társproducere, William Hunt és Damian Taylor hangmérnök felelnek. 

A Synthesis mindössze két új dalt tartalmaz, az Imperfectiont, mely a kiadvány első kislemeze, és amelyhez videoklip is készült, valamint a Hi-Lo-t, amiben Lindsey Stirling világhírű hegedűművész vendégszerepel. De mindenkit megnyugtatok, a régebbi dalok is baromi jól szólnak ezekben az újragondolt és elképesztően hangulatos verziókban. 

Bring Me To Life egészen elképesztő, a My Immortal pedig ugyanúgy beránt mint az eredeti. Ha valaki szereti az Evanescencet, vagy odavan Amy Lee hangjáért, az mindenképpen tegyen egy próbát. 

NINA - Sleepwalking

2018.06.07.
Ragnar Volarus

A nyolcvanas években NENA, most pedig NINA. Mindketten Németországban születtek, és utóbbi most időutazásra visz minket. Vissza az előbbi idejébe. 

NINA (aki Nina Boldt néven látta meg a napvilágot) hatévesen kezdett neki az énektanulásnak, és szerencsére a mai napig dalolászik. Ennek köszönhető most a Sleepwalking című album. Ami persze nem minden előzmény nélküli, hiszen 2013 óta folyamatosan adta ki a kislemezeket, de ez az első nagylemeze. Amikor komolyabban is felfigyeltek rá, az a My Mistake című dal után történt 2014-ben, ennek ellenére ő nem rohant és továbbra is csak egy-egy számmal jelentkezett, amik közül az egyik többek a lemez nyitódala lett, mégpedig a Beyond Memory, de a One of Us és a Purple Rain is megtalálható a 11 számot tartalmazó albumon (persze ha a Deluxe verziót vásároljuk meg akkor szorozzunk kettővel, mert minden dal instrumentális verzióját is megkapjuk). Emiatt nem is mondhatjuk, hogy a Sleepwalking egy összecsapott darab, de az eltelt idő és a belefektetett munka meg is hallatszik az anyagon.

A synthwave zenék között NINA a finomabb, dallamosabb vonalat viszi, és szerencsére a vokál sem hiányzik. Ez utóbbi nekem személy szerint szinte alaptartozék ehhez a zenéhez, és a német születésű, de már Londonban élő hölgy ebben nem is rossz. Mondhatnánk gyönyörű hangja van. Tényleg sokat kellett várni erre a nagy bemutatkozásra, de a Sleepwalking egy nagyon élvezetes, dallamokban rendkívül erős utazásra visz minket. Minden másodperce kincs.

Ami viszont érdekes, hogy a fórumokat és a Youtube videók alatti hozzászólásokat olvasva, szinte minden dalnak megvannak a rajongói. Ami ékes bizonyítéka annak, hogy ez tényleg egy jól összerakott anyag. Nem hiába, jó munkához idő kell, és NINA jó munkát végzett. Az egész album meghallgatható a népszerű videómegosztón. Mindenki döntse el maga, melyik a személyes kedvence.

Címkék: Synthpop

Anna and the Barbies - UTÓPIA

2018.05.30.
Ragnar Volarus

Az Anna and the Barbies zenekart a Pásztor testvérek hívták életre. Anna, az énekesnő igazi kaméleon, extravagáns teremtés, aki anno majdnem megnyerte az RTL Klub túlélőshow-ját is.

Pásztor Anna korábban mint táncos járta a világot, és elkezdett rappelni, tesója pedig itthon, mint alternatív zenész próbált érvényesülni. Anna 2004–ben jelentkezett az RTL túlélőshowjába, a Survivorbe, 42 napot töltött Dominikán, és nemhogy túlélte, hanem kis híján meg is nyerte a versenyt, majd elvégezte Gór Nagy Mária Színitanodáját, úgy, hogy közben ott tanított táncot és koreografált.

Pásztor Anna a Survivorban

Ezután nem sokkal, egy napon Anna azzal az ötlettel ment haza testvéréhez, hogy csináljanak együtt valamit. 2005 tavaszán jelent meg a zenekar első lemeze angol nyelven. Ezt követte két év vívódás, hogy külföldön folytassák vagy maradjanak itthon? Szerencsére utóbbi mellett döntöttek, kiadták második lemezüket, és elkészítették a Tangó című dalra az első klippet, majd az Álmatlanra a másodikat. A zenekar 2008–ban a Budapesten koncertező Lenny Kravitz előzenekarként játszhatott, majd a fesztiválszezon közepette még forgattak két videoklippet, a Nyuszika többszázezres nézettséget produkált egy videomegosztó portálon.

Az Utópia pedig már az Anna and The Barbies hetedik nagylemeze, talán az eddigi legizgalmasabb hangvételű és legkiforrottabb zenekari csapatmunka eredménye, mély, nyers és varázslatosan őszinte szövegvilággal.

A lemez megjelenésekor az érkező dalok egy része már bejáratott koncerthimnusszá vált a rajongók körében, ugyanis a lemez debütálását egy feje tetejére állított bemutatósorozat előzte meg. Az UTÓPIÁT hét állomásos, azonos címre keresztelt turnén vezették fel, melynek során néhány el is hangzott a most megjelenő dalok közül. Ehhez a turnéhoz a Fővárosi Nagycirkusz adta a finálé helyszínét, ahol artisták, táncosok, cirkuszművészek és csodálatos előadók emelték az amúgy is igen nívós színvonalat. 

Ráadásul a turnét megnézhetjük filmen is, hiszen Álmatlan címmel a mozikban is bemutatták a koncerten készült felvételekből és interjúanyagokból álló kivételes filmet, mely még az eddigieknél is közelebb hozza a zenekart a közönségéhez. Mindegyik dal szövegét és zenéjét Pásztor Anna és Pásztor Sámuel szerezte.

A Holtodiglant egy Nagy László vers sorai ihlették: „S ki viszi át fogában tartva / a Szerelmet a túlsó partra!” (Nagy László: Ki viszi át a szerelmet). Picikét máshogy került a refrénbe, mintegy utalás a versre. Míg a 7 lépésnek Pásztor Sámuel írta a zenéjét, Anna pedig a szöveget, és a 99 évesen meghalt nagymamájuk halálát dolgozza fel, hogy milyen nehéz az az utolsó lépés élet és halál között.

4-es 6-os nem meglepő, de a villamosról szól, ahol számos összecsuklott, megbicsaklott életet látni. A társadalom nagy része hihetetlen megvetéssel néz rájuk, pedig bárki odakerülhet pillanatok alatt, hogy mindenét elveszíti. Ez a dal ezekről az emberekről szól, akik a társadalom peremén vannak.

Segges a Balatonba egy igazi bájos, életigenlő szám, amivel kapcsolatban kapott az együttes hideget – meleget. 

Az 1980-valahány egy kép alapján született, a refrént leszámítva egészében Anna öccse írta. 

T.K. István dal története egészen furcsa, ugyanis Anna egy népszavazáson olvasta a sajátja mellett, és elkezdett azon gondolkodni, hogy ki lehet ez a teljesen átlagos nevű ember, van-e családja, mi a foglalkozása, vajon boldog-e... Ez egy gyűjtődala lett az állampolgároknak, akik T.K. István mögött fel tudnak sorakozni. Az Egyre inkább idegent Bubnó Marci, a dobos írta, ahogy a Sajnálom refrénjét is. Nagyon őszinte, nagyon erős dal lett, lemeztelenedett lélekkel, felszólaló, felüvöltő, életbe kapaszkodó.

Karjaimban, karjaidban (Szeresd a vesztest is, ne csak a bajnokot) egy gyönyörű szerelmes dal, míg a Tegnapelőtt, holnapután (UTÓPIA) az utolsó utáni pillanatban került a lemezre. Az album egyetlen angol nyelvű dala az I belong to you egy több mint 10 éves dal, még az első albumról lett átemelve. 

Szó ami szó, tényleg jó kis lemez lett az Utópia. Ha eddig elkerülte bárki figyelmét, akkor mindenképpen pótolja.

Címkék: Alternative

Ezeket a cikkeket olvastad már?