3841 főre nőtt a beazonosított fertőzöttek száma
Elhunyt újabb 8 krónikus beteg, ezzel 517 főre emelkedett az elhunytak száma.
Blogolj!

Mahmood - Ököl és tejesüveg

Mahmood, olasz zenész-énekes, figyelemre méltó utat tett meg egy éven belül. Megnyerte a nagy múltú Sanremoi Dalfesztivált, második lett az Eurovíziós Dalfesztiválon és teltházas koncerteket adott Európa-szerte. ‘Gioventú Bruciata’ címmel megjelent bemutatkozó lemeze, sikerdala a ‘Soldi’ pedig rövid időn belül minden idők legtöbbet streamelt olasz slágerévé vált. A jelenkor legsikeresebb olasz előadójával Csúri András beszélgetett.

A beszélgetésre a jelenlegi pandémia előtt került sor. A napokban Mahmood ‚Eternantena’ címmel új dalt jelentetett meg a kényszerű izolációból, a kényszerű izolációról.

Cs.A.: Mahmood, hihetetlenül sikeres, de egyben nagyon stresszes évet tudsz magad mögött. Melyik az az élmény, amit örökre őrizni fogsz?

M: Mindig is arra vágytam, hogy dalokat írjak és énekelhessek. Ezt olaszul már jó ideje teszem. Az az álmom azonban, hogy a dalaimmal a hazámon kívül is megérintsem a hallgatókat, mindeddig elképzelhetetlennek tűnt. A 'Soldi' című dalomban egyetlen angol nyelvű sor sincs, ezért nem igazán hittem, hogy az európai közönség azonosulni tud majd vele. Az Eurovíziónak köszönhetően azonban a dal Európa-szerte sikeres lett és így ez az álmom is valóra vált. Ez az, amit a szívem mélyén őrizni fogok. 

Cs.A.: A ‘Soldi' apa és fia közötti nehéz kapcsolatról szól, ami sokakat megérintett. 

M: Igen, talán épp ezért is lett ilyen sikeres. Akkor is, ha a dalt a saját fiatalságom ihlette. Tudatában voltam annak, hogy valós emberi érzésekről énekelek, amelyeket mások is átéltek. Apámmal való kapcsolatom egyébként már hosszabb ideje rendben van, gyakran találkozunk és beszélgetünk egymással. 

Cs.A.: A Sanremo-i győzelmed meglepő módon a politikai vita részévé vált a tekintetben, hogy ki és mi a ’valódi olasz’. (Mahmood olasz anya és egyiptomi apa gyermeke, aki születése óta Milánóban él - a szerk.). Feledteti a kezdeti megjegyzéseket, hogy előadóként nemrég Te képviselted Olaszországot az Európai Parlamentben?

M: Szerencsére ez a vita hamar lecsengett és nagy megtiszteltetés volt a hazámat képviselni az Európai Parlamentben. Remélem, ez Olaszország számára kedvező volt, de nekem persze mint előadónak is fontos volt, hisz', mint említettem, szeretném a zenémet Európa-szerte ismertté tenni. Manapság nincsenek olyan olasz zenészek, akik Spanyolországban vagy Angliában sikeresek lennének. Más művésztársaimmal együtt ezen szeretnénk változtatni.

Cs.A.: Ez azt jelenti, hogy a jövőben is olaszul fogsz énekelni? 

M: Igen, mindenképp. Úgy gondolom, hogy nem angol anyanyelvűként, talán még a könnyebb út is lenne, ha angolul énekelnék. Örülnék viszont, ha az olasz zenét olasz nyelven tudnám újra sikerre vinni.

Cs.A.: Bemutatkozó albumod, a 'Gioventú Bruciata' (Elherdált Fiatalság), költői erővel bíró, de mégis táncra hívó dalok gyűjteménye. Befolyásolta a szöveg fontossága a dalszerzési folyamatot?  

M: Nem voltak szigorú szabályok, de valóban, inkább a dalszövegekkel indítottunk. Próbálom a világot a saját szemszögemből bemutatni és mindeközben felfedezni a mindennapok költői oldalát is. De a sorrend épp' kezd változni, mert egyre inkább érzem, hogy több lehetőség van a kísérletezésre, ha a zenével kezdek. Kevésbé vagy rugalmas, ha a kész dalszöveg kezdettől fogva a kezedben van. Az első album segített abban, hogy finomítsak a dalszerzésemen, azon, hogy milyen dallamokat, hanghatásokat választok. A dalok, amiket szereztem és ezek sikere segítenek abban, hogy egyre spontánabbul komponáljak.

Cs.A.: A dalszövegeket gyakran harmadik személyben írod. 

M: Igen, tudatosan. Ez a semlegesség segít abban, hogy az emberi érzések egyetemességét még jobban kifejezhessem. 

Cs.A.: Az album hangzásvilágát, mely hagyományos és modern zenei elemeket ötvöz, 'Marocco Pop'-nak nevezed. Ezt várhatjuk a második albumodtól is?

M: A következő lemezen más producerekkel és zeneszerzőkkel is szeretnék együtt dolgozni. De akarok mindenképp' továbbra is közös dalokat írni Dario ’Dardust’ Fanini-vel és Charlie Charles-szal, mert ők olyan különleges művészek, akik nap mint nap inspirálnak. 

Cs.A.: A 'Gioventú Bruciata' központi témája a fiatalság volt. Az új album is egy konkrét témakörre épül? 

M: Igen, egy nagyon jól körülhatárolható témája lesz, de hogy pontosan mi, azt még nem árulhatom el (rejtélyesen mosolyog).

Cs.A.: Úgy tűnik, hogy a személyes stílusod a művészi nyelved fontos része. Mennyire vettél részt az album vizuális megjelenítésében?

M: A videók részben saját ötletekre épülnek, részben közös elgondolások Attilio Cusani barátommal, legtöbbjüket ő is rendezte. Persze, merítünk fotókból, könyvekből és filmekből is, de a legfontosabb inspirációkat a dalaim és a dalszövegeim jelentik.

Cs.A.: Igaz ez a lemezborító tekintetében is? A legapróbb részletekig átgondoltnak tűnik. De mit jelképez a tejesüveg?

M: "Gioventú Bruciata" az egyik James Dean klasszikus, a ‚Haragban a világgal’ olasz címe. A  film ihletett meg, különösen az a jelenet, amelyben Dean egy verekedés után az arcát egy tejesüveggel hűti le. Ezt a jelenetet akartam megidézni, de úgy, hogy a tejet kiöntöm az üvegből. Ezzel azt akartam jelezni, hogy a mi "Gioventu Bruciata"-ánk, a mi fiatal generációnk ötletekkel és szívvel küzd, nem pedig ököllel. 

Címkék: Pop
https://zenefuleidnek.blogstar.hu/./pages/zenefuleidnek/contents/blog/93425/pics/lead_800x600.jpg
Pop
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?